Tuesday, June 2, 2009

Kenapa Husam Tidak Layak Untuk Jawatan Timbalan Presiden PAS?

6. Husam Tidak Menjaga Adab Dan Akhlaq Islam


Sesiapa mengenali Husam secara dekat akan memahami bahawa Husam tidaklah begitu baik PR (public relation) nya. Beliau lebih suka meyendiri dan kurang beradab bila bermesyuarat. Biasanya kalau bermesyuarat, beliau akan datang lewat dan keluar awal. Dan dalam mesyuarat beliau jarang memberi perhatian, kadang-kadang membelek akhbar, kadang-kadang membelek Al-Quran tanpa memberi perhatian sewajarnya. Mungkin dia rasa mesyuarat tu membuang masanya kerana baginya yang hadir tu tak sama taraf dengan pemikirannya yang terlebih advance.


Husam bukanlah jenis yang mudah didekati. Sesiapa yang tidak mengenali beliau pasti akan kata dia sombong. Biasanya dia hanya melayan dengan baik orang-orang yang dia ada kepentingan sahaja.


Sewaktu kecoh isu Debat Husam & Zahid, maka terserlahlah perangai Husam yang sebenar kepada orang-orang yang belum mengenali beliau. Kebanyakan pekerja yang berada di studio TV3 pada hari berkenaan terkejut melihat perangai Husam yang pada mulanya mereka sanjung.


Apabila Husam datang ke studio tempohari dengan Nazri Gerak beliau disuruh secara baik oleh Prof Agus untuk meneruskan debat dengan Ezam. Tetapi Husam dengan ego dan keras kepalanya memperlekehkan Ezam dan meminta Nazri Gerak menggantikan tempat beliau seolah-olah TV9 tu bapa dia yang punya.


Selepas Husam beredar, Prof Agus berpesan kepada Nazri Gerak supaya jangan mencontohi perangai Husam yang baginya sombong dan angkuh.


Ezam juga menunjukkah sms yang beliau terima daripada Husam pada awalnya yang memarahi beliau kerana menerima pelawaan untuk berdebat. Diantara kata-kata Husam dalam sms tersebut ialah “barua”.


Beginikah contoh akhlaq seorang pemimpin Islam? Amat memalukan.



.

1 comment:

fitflex said...

mmg betul dia ada kutuk ezam dlm msg lepas tu.ana ada msg ezam dan dia akui bnda nie.