Tuesday, June 2, 2009

Kenapa Husam Tidak Layak Untuk Jawatan Timbalan Presiden PAS?

10. Husam Percaya dan Beramal Dengan Amalan Khurafat


Percaya kepada tahyul dan beramal dengan amalan khurafat adalah dosa besar disisi Islam dan boleh membawa kapada dosa syirik kepada Allah.


Tetapi, masih ramai juga ahli politik terutamanya pemimpin UMNO yang percaya kepada amalan sebegini (seperti bomoh, tahyul dan khurafat) untuk cepat naik dalam kancah politik. Tentu kita masih ingat kisah Mona Fendi yang mendedahkan begitu ramai tokoh politik UMNO yang menggunakan servis mereka.


Kita tidak hairan kalau perkara sebegini menjadi amalan dan kepercayaan pemimpin UMNO. Tetapi kalau ianya di percayai dan diamalkan oleh pemimpin PAS, kita pasti terkejut dan sukar nak percaya.


Tetapi inilah realitinya. Diberitakan Husam begitu mempercayai dan beramal dengan amalan-amalan sedemikian. Beliau memang diketahui beramal dengan amalan tariqat (saya kurang pasti tariqat apa). Dan kebanyakan tariqat adalah sesat.


Yang paling mengejutkan saya ialah, saya mendapat tahu bahawa Husam pernah (bukan sekali) mandi bunga di kubur! Entah untuk tujuan apa. Tetapi untuk tujuan apa sekalipun ia tetap haram dan menyesatkan.


Kenapakah sampai begitu sekali? Yang pastinya amalan tersebut adalah satu bentuk khurafat yang ditolak oleh Islam. Siapakah yang mengajarnya? Tok Guru manakah yang diikutinya. Saya tak percaya Tok Guru Nik Aziz akan bersetuju dengan amalan sedemikian.


Saya tidak mahu percaya, tetapi bahan bukti berbentuk gambar sudah cukup untuk mengesah dan membuktikannya.


Bertaubatlah Husam sebelum terlambat. Dan kepada perwakilan muktamar, sudah menjadi wajib kepada anda untuk menolak calon sebegini daripada memimpin sebuah Parti Islam.



.

No comments: