Tuesday, May 31, 2011

APA SALAH UST NASA?

1. SALAH Ust Nasa kerana Ust Fadhil Nor mengangkat beliau menjadi Setiausaha Agung PAS pada usia yang begitu muda sewaktu beliau menjadi exco pemuda pusat. Hinggakan beliau tidak sempat untuk bertapak dimana2 kawasan dan sanggup meninggalkan jawatan pensyarah semata-mata berkhidmat sepenuh masa dengan parti. Ramai pimpinan parti yang tidak bersetuju dengan langkah Ust Fadhil tersebut dan ramai juga yang iri hati dengan kepercayaan yang diberikan oleh AlMarhum Ust Fadhil Nor kepada Ust Nasa.

2. SALAH Ust Nasa kerana mengikut arahan mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat dan Majlis Syura yang mengkehendaki beliau bertemu dan berbincang dengan UMNO mengenai kedudukan PAS selepas PRU12.

3. SALAH Ust Nasa kerana memikul, menjunjung dan melaksanakan titah presiden mengenai Kerajaan Perpaduan.

4. SALAH Ust Nasa kerana beliau digelar “ejen UMNO” oleh Mursyidul Am yang tidak mendapat maklumat yang tepat.

5. SALAH Ust Nasa kerana dia tidak begitu pandai berjubah dan berserban seperti presiden dan mursyidul am.

6. SALAH Ust Nasa kerana karakternya yang cepat mesra dan baik dengan semua orang termasuk rakan dan lawan hinggakan musuh politik pun menyukai keperibadian beliau.

7. SALAH Ust Nasa kerana perwatakan beliau yang mudah didekati oleh sesiapa itu turut dihormati dan disegani oleh tokoh-tokoh korporat negara sehingga PAS banyak mendapat sumbangan dana melalui beliau.

8. SALAH Ust Nasa kerana tidak memilih untuk hidup zuhud dan susah seperti Tokguru Nik Aziz. Beliau memilih untuk hidup senang berdasarkan kemampuan seperti yang ditunjukkan oleh Sheikh Yusuf AlQardawi. Mungkin ramai orang tidak berkesempatan melawat rumah Syeikh Yusuf di Qatar.

9. SALAH Ust Nasa kerana penguasaan bahasa Arab dan bahasa Inggeris beliau yang amat baik hinggakan beliau lebih disukai gerakan Islam antarabangsa berbanding tokoh parti yang lain.

10. SALAH Ust Nasa kerana media alternatif seperti Malaysiakini, MalaysianInsider dan para blogger tidak begitu menyukai beliau. Secara terancang mereka menggelapkan liputan mengenai Ust Nasa.

11. SALAH Ust Nasa kerana dipinggirkan media rasmi parti sendiri seperti akhbar harakah dan harakahdaily kerana beliau tidak pandai membodek pengarang dan wartawan harakah macam pimpinan yang lain.

12.SALAH Ust Nasa kerana beliau tidak mengikut trend semasa yang memilih pemimpin berdasarkan publisiti bukannya kualiti. Sekarang orang menilai pemimpin berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan di dalam media atas sesatu isu dan bukan lagi ilmu, wibawa diri dan gerak kerja yang dilakukan. Sebab itulah bila pemimpin itu banyak bercakap, maka dia dilihat buat kerja.

No comments: